dijous, 4 d’abril del 2013
Volen tancar l'observatori astronòmic de Calar Alto
Una nova retallada, aquest cop a la ciència i a la investigació que ens porta directament a ser un pais del 3r mon:
http://astrosur.wordpress.com/2013/04/01/carta-de-apoyo-del-observatorio-de-calar-alto/#more-4028
dijous, 21 de març del 2013
La contaminació lumínica vista des d'un satèlit
Article publicat a tuteve.tv
La NASA reveló nuevas imágenes nocturnas de la Tierra que ofrecen una visión "sin precedentes", en las que se diferencia su brillo natural del creado artificialmente por el hombre en los núcleos urbanos.
Las imágenes fueron presentadas durante la reunión anual de la organización American Geophysical Union, que se celebra en San Francisco (costa oeste).
Se trata de una composición para la que se han utilizado imágenes captadas por el satélite ambiental con órbita polar Suomi NPP, un proyecto conjunto de la NASA y de la Administración Nacional de Océanos y Atmósfera de Estados Unidos (NOAA, por su sigla en inglés).
La imagen fue posible gracias al radiómetro de infrarojo visible (VIIRS, por su sigla inglés), que permite detectar la luz en una amplia gama de longitudes de onda desde los verdes al infrarrojo cercano.
La terra il·luminada des de l'esció espacial
Espectaculars imatges de la Terra vista pels astronautes de la estació espacial
Per gaudir de l'espectacle: a pantalla completa, a més cal estar a les fosques en silenci i amb el volum a tope:
Impresionant la quantitat de llampecs que estant caient sobre la Terra i si voleu veure aurores boreals o australs no us perdeu aquest altre:
Totes aquestes llums artificials son energia desperdiciada. La humanitat te por de la nit i crema tots els recursos de la terra abans de quedar-se a les fosques. Fins que la Terra digui prou.
dijous, 14 de març del 2013
Video sobre la contaminació lumínica
Explicació del problema que representa la contaminació lumínica des de l'hemisferi austral de la Terra
dimarts, 12 de març del 2013
Les ombres
Expliquen que, ja fa molt de temps, les ombres van voler enfosquir la llum, sense tenir en compte que n’eren una conseqüència. Des d’aleshores, les ombres estan condemnades a arrossegar-se, com a serps allà on vagin . . .
Es per això que només la llum ha pogut vèncer l’obscuritat.
***
Cuentan que, hace ya mucho tiempo, las sombras
quisieron oscurecer a la luz, sin tener en consideración que ellas eran
una consecuencia de ella.
Desde entonces, las sombras están condenadas a arrastrarse, como serpientes allá donde ellas vayan . . .
Es por esta razón que solo la luz ha podido vencer a la oscuridad.
***
It is said that, a long time ago, the shadows wanted to darken the light, without taking into account that they were a consequence of it.
Since them, the shadows are condemned to drag themselves like snakes wherever they go . . .
This is the reason why only light has been able to beat the darkness.
D. Rosendo Pich Salarich, 1972
dijous, 7 de març del 2013
Presentació
Aquest blog es el punt de trobada dels aficionats a la luminotècnia. Des d'aqui compartirem les nostres descobertes, noticies, fets interesants . . . tots ells sobre el mon de la llum i la tècnica del seu domini: la luminotècnia, entenen la luminotècnia des de tots els punts de vista no solsament el tècnic també aquells que tenen més a veure amb la percepció.
Tècnic municipal d'il·luminació. Professor de luminotècnia en la universitat Rovira i Virgili.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)

